torsdag 4 april 2024

Våren kom tillfälligt till stan!

På påskafton fick vi i Stockholm en härlig försmak av våren: sol! Nästan vindstilla och härliga vårkänslor (sen kom visserligen snö och minusgraderna tillbaka några dagar senare men…!).

Härligt med massor av krokus, mer ska jag köpa i höst och peta ner! 

Klematisen har överlevt vintern! I vår ska jag flytta den så den hamnar i det som förut var Dahliarabatten (där jag har massa akleja) så hoppas jag att den ska vilja klättra på forsythian. 

I höstas stoppade jag ner vitlök i grönsakslandet som tittar upp!

På långfredagen åkte jag och dottern iväg och hämtade 4 säckar gödsel som jag spridit ut i trädgårdslandet. Två säckar har jag sparat som jag tänkte ha i nya rabatten. Den ska byggas och fyllas upp innan blommorna får flytta ut! 

Alla dahlior har tittat upp (den nedersta till vänster är lite långsammare än sina kamrater, men den kommer!)

Nu börjar vårkänslorna komma, jag ska se till att få av dubbdäcken från cykeln så jag kan susa fram på vanliga däck från och med nu! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av väx...