fredag 26 april 2024

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av växternas kraft! Tyvärr har vintern "bitit" sig fast med kyla, vinterjackan är på och ensiffriga plusgrader ute. I morse var det snöblandat regn och 0-gradigt när jag klev upp. 

Dock ska det ju bli lite mer vårkänslor till nästa vecka så då hoppas jag kunna börja avhärda plantor på riktigt! Det börjar bli trångt i fönstrena. 



Sådder av sockerärter, tomat, solros, rosenskära, örter

Tomatfönstret! 

Dahlior i påsar!


En av Dahliorna som råkade ut för en olycka, en 4 åring, käpphäst och springtävling rakt mot planteringarna resulterade i ett fall rakt över Dahliorna och att en knäcktes. Jag fick klippa av den och göra en stickling. "Moderplantan" tar sig fint ändå! 

Några av mina tomatplantor ser ut såhär, jag har varit orolig för ohyra men inte hittat något alls. Har googlat mig till att jag tror det beror på övervattning/ojämn bevattning, vilket jag tror kan stämma då 4-åringen ibland vill hjälpa till med vattningen.. Och det blir ju lite som det blir! 

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av väx...