tisdag 29 augusti 2023

När inspirationen försvann...

Ojdå, där gick nästan en månad utan inlägg. Semestern kom och gick, en härlig sommar har vi haft. Odlingen trummar på, vi skördar tomater varje dag! Plommonen är mogna och jag försöker plocka av så mycket jag hinner. Björnbären är också på gång.

Härlig skörd, tomaterna är fantastiska! Squashen försöker jag ta innan de blir allt för träiga. 

Den enda dahliablomman jag fått är fantastisk! Försöker njuta av den!

Mycket tid i sommar har lagts på stickprojektet, en härlig ullkofta som blev klar två dagar efter att jobbet startade! 

Nu är jobbet igång igen för hösten, eleverna är här och vardagen rullar på. Jag ska se till att njuta av hösten och all skörd. Försöka plocka äpplen och annan frukt och sylta på så vi har till gröt och pannkakor. 


5 kommentarer:

  1. Låter underbart! Jättefin kofta!!!

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat med koftan - på två dagar dessutom! Jag är ju lite i branschen så jag är mäkta impad. Min inspiration försvann också under sommaren men det tänker jag är ett sundhetstecken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså! Nej… insåg att det blev en felskrivning … koftan tog 8v att sticka och blev klar 2dagar efter att terminen startade! Hade varit sjukt om jag hade stickat den på två dagar!!!

      Radera
  3. Toppenkofta! (Inte bara stickad klart utan också blockad, ihopsydd, och med knappar; det är en nivå av färdig som inte alltid uppnås.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har insett att jag drivs av att få klart det jag stickar vilket ju är tacksamt! Stickar nästan enbart på ett plagg åt gången för jag vill bli klar med dem! Det som är kvar på denna är att sy fast kantband under knappar och hål för att få det lite stadigare, men där inser jag att det är rätt stor risk att det tar tid.. den går ju att använda såhär!

      Radera

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av väx...