måndag 8 maj 2023

Sparåret: Resemånad

Denna månads uppgift i Fru Efficient Badass - Sparboken är resor. 

Jag har senaste 1-2 månaderna längtar så orimligt mycket efter värme att det gått så långt att jag avföljt/pausat konton på sociala medier som har rest. Jag vet inte om det har med den långa vintern att göra (hade dubbdäck på cykeln i 5 månader!) eller att jag inte rest utomlands sedan sep 2019? I alla fall - min kropp och mitt huvud var så extremt trött på kyla att jag höll på att krevera.

Så för min del denna månad kan jag bara inte sitta och planera en drömresa utomlands (som man ska göra senare). Det känns som ett hån - eftersom jag vet att det är så långt bort (och att jag inte kommer pushas framåt av att drömma). Att min klimatångest skenat senaste halvåret-året gör att jag får tänka mer lokalt. 

Där vi är nu i vår familjesituation innebär för vår del lokala utflyktsmål kring Stockholm, Höga kusten, Öland och Skåne rimligt. Det är där vi spenderar somrarna. Så jag har gjort ett dokument där jag listat potentiella utflyktsmål. Jag har kategoriserat in dem i museum/inomhus, natur, lekparker, loppis, bad. 

Först hade jag tänkt att jag skulle ta en ort varje vecka, men jag körde bredsådd dvs började på alla orter efter varandra, vi har ju en del stående utflyktsmål/sådant som jag vet med mig att jag vill göra. Så får vi se vad vi hinner/orkar/vill besöka. Om inte kan man alltid spara listan till hösten eller nästa sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av väx...