fredag 5 maj 2023

Bilder från veckan som gått!

För varje dag som går känns det som att det händer något i trädgården! Senaste veckan har varit kall, möss- och vantväder både till och hem från jobbet på cykelturen! Igår tog vi en sväng förbi en lokal trädgårdsmästare/florist som skänkte bort daggkåpor och hämtade två stycken. Här kommer en blandad bildkavalkad från veckorna som gått… 

Altantvätt har påbörjats, studsmattan står strategiskt placerad till vänster om denna altan vilket gjorde att jag startade här. Detta är också det däck som ser risigast ut. Jag utgick från Ekotipsets ”mirakelspray” och gnuggade med borsten. Energikrävande ja, men ändå rätt skönt uppgift. Rent och fint blir det, har hunnit med 4 rader och har 12 kvar. 

Planerna för trädgårdslandet tar form, ska mäta ut bäddar och gångar och sen lasta på organiskt material + jord så ska det nog bli bra. 

Blad och knoppar på den klematis jag köpte på Öland förra året! 

Gullvivorna tittar fram på södersidan! 

Precis som mina två backsippor

För någon vecka sedan så köpte jag också två buskar Amerikanska blåbär och planterade i dubbla pallkragar (i en bal med torv). Nu håller jag torven fuktig och så hoppas jag att de tar sig! Precis till vänster här ska trädgårdslandet anläggas. Till höger i bild ser ni resterna av det träd vi började fälla i höstas, nu är det bara totempålen kvar! :D





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av väx...