torsdag 11 augusti 2022

Nytt jobb!

I somras skrev jag på för ett nytt jobb, i går och idag var vi iväg på kick off och då blev det dessutom klart med en ersättare till mig vilket gör att jag kommer loss till mitt nya jobb direkt nu och då återstår enbart en dag på mitt gamla jobb med att plocka ihop skrivbordet och säga hej då till alla! Konstigt - men också skönt!

I och med det nya jobbet med ca 80 nya ansikten och mångdubbelt med intryck är orken inte jättestor! Idag gick också en stor del av mina 60 traderaannonser ut, vilket gjort att jag lagt goda timmen nu på kvällen till att paketera och kolla av Swish. 

Min iver och optimism med att ha ca 50 annonser ute / månad tror jag inte kommer hålla superlänge, hade jag varit kvar på gamla jobbet hade jag säkerligen kunnat orka det ett tag, men ni får vi se hur länge jag orkar med det. Men, det får vara ett långsiktigt projekt som kombineras med att sälja via lokala second handen som tar 50% av försäljningen. 

Hittills har tradera genererat 1000kr och lokala second handen ca 600 kr (för kläder vi inte betalat en krona för)! Men det skönaste är att kassar med gamla grejer försvinner! 

Dahliorna står fortfarande i full prakt i rabatten och tomaterna mognar efter hand. Har fått en ny idé om att jag ska demolera bort sandlådan och ersätta den med ett trädgårdsland- men jag får nog lugna mig lite och avgöra vad orken tillåter!


1 kommentar:

  1. Grattis till nya jobbet! Vad var det som fick dig att byta?
    Oj så flitigt jobbat med Tradera! Jag skulle ha svårt för logistiken att hålla reda på allt...Heja dig. Så skönt att kunna bli av med påsvis av gamla kläder. Jag har kört några vändor till en lokal återbruksbutik denna sommar, men det får man inte betalt för. Jag kunde ha sålt vissa saker i lokala FB-grupper men har inte mäktat med det denna sommar.

    Ha det gott och all lycka till på nya jobbet.
    Kramen,
    Anneli

    SvaraRadera

Utplantering av tomater

Under långhelgen tog jag ut tomaterna för första gången, en dag fick de stå ute (tyvärr i lite för stark sol) innan de sen fick komma in på ...