söndag 21 augusti 2022

3 månaders växtkraft!

 

Dahliarabatten 27/5

När jag planterade ut dahliorna, ranunklerna och aklejorna i mitten på maj såg det ut såhär, min tanke var att jag skulle kunna ha 3 dahlior i denna rabatt.. 


Ca 2,5 månad senare… 

De två dahliorna har nästan vuxit ihop, nästa år blir det max 2 dahlior i denna rabatt - med ordentligt mellanrum. Sedan kommer 1 dahlia flytta runt hörnet och vara på södersidan (ska köpa någon/några fler dahlior tills nästa vår). Så hoppas jag på blomning från aklejorna också! Båda mina dahlior har verkligen levererat i år! Jätteroligt att det gått så bra första året. Det är verkligen häftigt att jämföra hur det såg ut för 2,5 månad sedan och imponeras av växtkraften hos naturen!

Second hand försäljningarna rullar på, nu är jag via tradera och lokala loppisen uppe på +2100kr sedan i maj! Målet är satt till 4000kr för att bekosta makens nya golfklubbor! Dit ska vi nå!


 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utplantering av tomater

Under långhelgen tog jag ut tomaterna för första gången, en dag fick de stå ute (tyvärr i lite för stark sol) innan de sen fick komma in på ...