fredag 3 juni 2022

Inte blåklint…

Det förra inlägget om tomater fick några kompletterande bilder i efterhand. Jag hade tidsinställt inlägget och skulle bara komplettera med lite nytagna bilder när livet tog en annan vändning i tisdags, intensiva magsmärtor och nära svimning vilket resulterade i att jag kördes till närakuten, där blev jag inlagd ganska snabbt och så väntade en natt på akutkirurg/röntgen/gynakut innan jag där onsdag morgon kunde skrivas in på en kirurgiavdelning. Närakutbesöket jag trodde skulle vara i några timmar med lite smärtstillande resulterade i 1,5dygn på sjukhus, ett antal morfininjektioner och intravenös antibiotika (till en totalkostnad av 250kr, älskar svensk vård!). Var infektionen var i kroppen kunde de inte fastställa (först misstänktes blindtarmen) men antibiotikan biter på den så igår (tors lunch) fick jag åka hem. 

Av plantorna jag köpte på tradera har 3 kommit hem (av 5), de fick mellanlanda i vatten i tvättstugan, så har jag planterat ut dem idag. Blomman bredvid pionerna i rabatt 2 har slagit ut, ingen blåklint var det. Många skulle nog klassa det som ett ogräs, men jag tyckte den var fin så den får stå kvar så länge. Vad det är vet jag inte… 

Blomman bredvid pionerna i rabatt 2. 

Nu väntar några lugnare dagar hemma för att återfå kraften i kroppen. Jag ska dokumentera var jag stoppar ner mina nya plantor, gräset skulle behöva klippas och så kommer morfar först några dagar innan farmor kommer nästa vecka! Skönt med lite extra hjälp när jag inte har all kraft i kroppen!

Ta hand om er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sådderna!

I veckan har vi haft välbehövligt påsklov. Även om vädret inte visat sig från sin bästa vår-sida (annat än påskafton) har det varit skönt me...