onsdag 11 september 2024

Tomatåret 2024

I våras frösådde jag tomater av sorterna:

Mei Wei
Tiny Tim
Wilma
Brandywine
San Marzano
"Stadsodlingen" 

Nu är skördetiden här och plantorna dignar av solmogna tomater. 

De första tomaterna som började mogna i början på augusti

Några veckor senare var skörden betydligt större

Till nästa år ska jag även komplettera med ex sungold (gul) för att få lite större variation. Jag fullkomligt älskar att plocka in tomater för att äta. 

Jag tror detta är Tiny tim eller Mei Wei (jag är notoriskt dålig på att märka mina växter)


Pastatomaterna San Marzano

Även Tomatilloplantorna frodas, har inte börjat skörda här men snart hoppas jag det ska vara redo!

Klasarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tomatåret 2024

I våras frösådde jag tomater av sorterna: Mei Wei Tiny Tim Wilma Brandywine San Marzano "Stadsodlingen"  Nu är skördetiden här och...