lördag 27 maj 2023

Blommor i maj!

Maj börjar ticka mot sitt slut och trädgården visar sig från sin bästa sida. Syrenhäcken börjar tätna till och vår gröna oas blir skönare för varje dag som går! 


Äppelträdet på framsidan i blom, vi hoppas på några frukter i höst.

Klematisen i blom. 

En liten viva av något slag som jag köpte på tradera förra våren 

Här huserar en rabatt men en mängd spridda prästkragar, tänkte släpp upp gräset och prästkragar här till en miniäng. 

Stoltheterna nu, aklejor. Nedan följer en mängd bilder på de olika blommorna jag har just nu 





En liten lök jag satte i höstas, har tyvärr glömt vad det är 

Mer akleja! 





Tulpanerna sjunger på sista versen, men denna rosa-gul-gröna är ju fantastisk! I bakgrunden syns även en rosa-lila-vit melerade samt kompostgallret som agerat rådjursskydd 

Ytterligare en maffig tulpan 

Nu är odlingslådorna klara, ska skära av den kartong som sticker ut samt plantera ut ärtor, bönor och squash! 


2 kommentarer:

  1. Så många fina blommor du har i din trädgård! Vill också ha lite grönsaker min trädgård.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! För mig har det verkligen gått i vågor, från bara grönsaker till mest blommor och nu tillbaka till lite grönsaker! Du får säga till om du vill ha aklejafrön, ska förhoppningsvis kunna plocka lite i höst!

      Radera

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av väx...