söndag 29 januari 2023

Sparår vecka 4

Under veckan som gått har det varit lugnt, veckans stora poster blev hobby (ett naprapatbesök för maken gjorde att det ”stack iväg”- visste inte riktigt hur jag skulle bokföra det) samt mat. Inget stort/nytt att tillägga. Veckan avslutades med att jag och dottern var på lokala loppisen och en födelsedagspresent (prinsessklänning) samt vårsneakers inhandlades till henne (för 130 kr totalt)

Veckans kassaflöde 

Jag har även gjort ett stort diagram för hela januaris ekonomi, de stora posterna blev huslån (38%), mat (14%) samt transport (13%). Det diagrammet blev lite för plottrigt för att lägga in här. 

I sparårsmånaden har jag inte gjort så många uppgifter, kläder blir nästa månad och där har jag och jobba med. Jag har märkt att min stora Akilleshäl är att göra mig av med kläder som är funktionella, det känns som en jobbig ”sunkcost” att ta, men samtidigt ger kläderna mig bara dåligt samvete när jag inte använder dem… Men plagget är inte min stil/komfort/storlek längre. Så det kommer nog kännas bättre när de är ute ur huset (och inte bara i ett förråd där jag har en tendens att dumpa grejer). Jag vet att jag har en påse med gravidkläder (kvar då från vintern 19/20) som jag ska försöka sälja/skänka bort. Inget mer barn är planerat och vissa av de grejerna kan man nog få lite pengar för. 

Så februari närmar sig med stormsteg, jag hoppas på några fler vinterdagar och att månaden ska avslutas med ett par härliga dagar i skidbacken med familjen på sportlovet! Ljuset kommer mer och mer för varje dag och på tisdag spräcker vi 16.00 för solens nedgång! 

1 kommentar:

Sådderna!

I veckan har vi haft välbehövligt påsklov. Även om vädret inte visat sig från sin bästa vår-sida (annat än påskafton) har det varit skönt me...