lördag 19 november 2022

Snösmockan

 

Baksidan i snöskrud

I förmiddags lämnade jag in cykeln för byte till dubbdäck, ungefär 45 min efter att jag kom hem när bytet var klart började det snöa ymnigt. Jag älskar vintern och framförallt den första snön, det är något som händer inom mig. Världen utanför får ett dämpande täcke över sig och det ger en extra ro inombords. 

Jobbveckan gick i ett, jag håller fortfarande på att återhämta mig från influensan och förkylningen jag hade för 2,5 vecka sedan. Sakta går det framåt, nu är det främst en rethosta som sitter i. I veckan ska jag på två dagars fortbildning i Uppsala och sedan knackar december på dörren ju! I år är första året då vår dotter är så pass ”stor/med” rent mentalt att det känns värt att julpynta och fixa. Vi kommer nog hålla oss till att kanske dekorera pepparkakor med kristyr och strössel samt baka lussebullar. 





1 kommentar:

  1. Vilken tur att du hann få på dubbdäcken på cykeln. Vet i sjuttom om jag hade vågat cykla på vintern :-) Vad modig du är.
    Ja, första snön är mysig och speciell. Den behövdes för att jag skulle förstå att vi börjar närma oss julen.
    Krya på dig. Det kan ta ett bra rtag att återhämta sig. Var rädd om dig.
    Ha det gott!
    Anneli

    SvaraRadera

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av väx...