fredag 16 juni 2023

Sommarängen


Sommaräng, prästkragar, pioner, en lila blomma jag inte riktigt har koll på och min Schersminbuske som på sensommaren doftar ljuvligt!

Prästkragarna i rabatten framför vår altan har verkligen gått bananas! De har spridit sig långt utanför rabattkanten, i år tog jag beslutet att låta dem vara här, detta får bli min ”sommaräng”. Det är härligt att se hur det blommar och frodas i trädgården - trots torkan. Gräsmattan är inget att tala om, den är gul och rätt sönderbränd men den kommer att ta sig till hösten igen. 

De tomater som kommit längst, jag vet inte sorten utan kallar dem ”stadsodlingen” efter att vi hade dem i den stadsodlingen jag var medlem i för några år sedan (när vi bodde i lägenhet).

I veckan kompletterade jag även bevattningssystemet med vatten till trädgårdslandet, jag ska bara köpa en till timer, så jag kan få på vattenspridaren i ca 20 min och droppslangarna 60 min. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu börjar det ta sig!

Sådderna jobbar på, har försökt glesa ut plantorna så lössen inte ska få fäste. Det är kul att se små glimtar tillbaka och bli påmind av väx...