tisdag 7 februari 2023

Sparår vecka 5

Så var sparår vecka 5 avslutad, lite mer pengar har runnit iväg pga utemiddag för maken och att jag gick loss på ClasO och köpte växtlampa (samt lagningslapp till mina regnbyxor). 


Kassaflödet v 5

Veckans uppgifter har varit klädrelaterade, jag tog tag i min garderob förra veckan och tack vare att den redan är rätt minimalistisk gjorde jag allt på en gång. Av vintertröjorna används allt regelbundet, det jag istället gjorde var att (äntligen) rensa ut lite klänningar jag inte använder. Dessutom har jag bestämt mig för att nu ska jag faktiskt ta "sunc cost:en" för dem. En papperskasse märkt "Second hand", en "tygåtervinning" och en påse till Sellpy jag ska testa första gången har jag tänkt. Tygåtervinningskassen kommer få vara kvar i hemmet ett tag till, jag använder gamla kläder när jag stoppar mina virkprojekt så det har jag ett behov av att ha kvar. Jag rensade också ut lite bland sommartröjorna och det var 2 tröjor som fick jag tänker lämna till second hand. 

Dessutom fick jag ju lite hastigt åka en vända till ClasO och köpa en lagningslapp till mina regnbyxor, en lastbil blockerade cykelbanan till jobbet i onsdags morse så jag fick väja ut i väggrenen - tyvärr var det blankis där så trots dubbade däck for jag i backen, och fick hål på både regnbyxor (livets bästa regnbyxor, Halöfs LIM) och vintertights. Så det var bara att sy ihop tightsen och laga regnbyxorna. Förhoppningen är att de ändå ska tåla något år till. Nypris på dem är ca 1500kr och jag köpte mina i maj 2018 - som sagt, de bästa regnbyxorna jag ägt. Kommer aldrig köpa en annan modell. 

Helgen har sedan spenderats inne i stan på en chokladpralinskurs! Fick det av mina kollegor när jag slutade i höstas och nu var det äntligen dags! Dessutom fyllde dottern 3 år i veckan så det vaknades kalas (för släkt - vi duckar kompiskalas i år för förmodligen sista gången). 

Födelsedagsbordet dukat för frukost, en kväll lade jag på att färdigställa mina virkade tulpaner, ska virka lite blad och några till så det blir en härlig färgklick i hemmet!

Veckan har bjudit på några härliga soldagar vilket ju livar upp en! Hoppet om att våren ska infinna sig kommer ju till en! Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sådderna!

I veckan har vi haft välbehövligt påsklov. Även om vädret inte visat sig från sin bästa vår-sida (annat än påskafton) har det varit skönt me...