söndag 19 februari 2023

Dags att väcka pelargonerna!

Idag har solen strålat i huvudstaden och därför kändes det som en bra idé att väcka pelargonerna till liv. De har stått inne i vårt gästrum som under dec höll relativt kallt (kanske 16-17grader), sedan årsskiftet har det blivit varmare ute och därför har rummet varit kanske mellan 18-19. Utgångsläget på de som stått i gästrummet var följande: 

Lagom skröpliga..

Efteråt! Nu hoppas jag att de tar sig!

Några av dem verkade inte ha klarat vintern, de var svarta eller svampiga i stjälkarna. Så de fick tyvärr åka. Av de tre som jag haft i vardagsrummet hade två klarat sig bra och en hade inte klarat sig. Sånt är livet.. Idag har jag även planterat min polkagrisoxalis som jag har letat efter (den låg under en verktygslåda!) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Med våren kom nya tankar!

Nu visar kalendern mars och de senaste dagarna har hoppet om våren starkt kommit tillbaka. Solen värmer och jag har cyklat hem från jobbet u...