tisdag 28 juni 2022

Stenläggningen vid entrén

Ett par dagars semester på Öland över midsommar har vi haft. Öland bjöd på årets första bad, lite växtinköp och mycket familjetid. 

Innan vi for iväg till Öland passade jag på att ta tag i ett projekt som jag tänkt på sedan förra sommaren. Rensa ogräs från stenläggningen vid entrén. Något som inte var gjort sedan innan vi flyttade in, dvs hösten 2018 senast, och det syntes! Här är jag mitt i arbetet och den orensade delen syns. Gräsmattan har minst sagt vuxit sig in i stenläggningen. 

Innan rensningen av ogräset. (De svarta lådorna till höger är soptunnorna i bilden nedan!)

Få saker är så tillfredställande som före och efterbilder. Jag brukar vara dålig på att ta före bilder men denna gång kom jag ihåg det! Det tog mig ca 5h arbete (fördelat på några dagar) och jag använde mig utav en skruvmejsel för att peta upp ogräset. Till vänster i bilden syns ett litet sittunderlag som jag använde för knäna. Sedan var det ett par poddar i öronen och ganska meditativt. Längst bort där gräset vuxit sig som tätast var det riktigt tungt jobb! Här kommer efter-bilden: 

Jag är fortfarande mycket mycket nöjd med arbetet!

Stenläggningen är något jag tyckt sett rätt skräpig ut och haft funderingar på att lägga om det till andra senar, men det visade sig att det var billigare än så, det behövdes bara en ordentlig rensning! Kvar är att köpa lite sand att fylla i skarvarna med och sen fortsätta att rensa bredvid häcken hela vägen upp till vägen. Det är inte så mycket arbete - som jag hoppas kunna göra klart imorgon när temperaturen ska vara några grader lägre! 

Ska också försöka ta lite bilder på den ena dahlian och ranunklerna som nu slagit ut!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sådderna!

I veckan har vi haft välbehövligt påsklov. Även om vädret inte visat sig från sin bästa vår-sida (annat än påskafton) har det varit skönt me...